Our Mission

Δε γεννιόμαστε αποτελεσματικοί γονείς αλλά γινόμαστε! Οι σχέσεις θέλουν κόπο και τρόπο! Αρωγός αυτής της προσπάθειας, αλλά και της ανάγκης των γονέων να επιλύουν στην καθημερινότητα τους προβληματικές καταστάσεις που προκαλούν εντάσεις και αναστάτωση, είναι το perfectparent και η εξειδικευμένη ομάδα μας συμβούλων.

Επιβράβευση στην εκδήλωση επιθυμητών συμπεριφορών

Ο καταλληλότερος τρόπος για να μάθει ένα παιδί να εκδηλώνει μια επιθυμητή συμπεριφορά, όπως π.χ. να διαβάζει, να μαζεύει το δωμάτιο του, να παίζει όμορφα με τα αδέλφια του, να ετοιμάζεται για το σχολείο, να μάθει να ντύνεται κτλ, είναι η θετική ενίσχυσή της. Με την ενίσχυση, δεν εννοούμε απαραίτητα την ανταμοιβή με υλικά αγαθά (παιχνίδια, επίσκεψη στα jumbo κτλ), αλλά την ‘κοινωνική’ ανταμοιβή με την έννοια του επαίνου και της επιβράβευσης του παιδιού. Καλό είναι το παιδί να μη μάθει και να μη συνδέσει την επιθυμητή του συμπεριφορά με υλικές απολαβές, όχι τουλάχιστον πάντα, γιατί αυτό δε βοηθά κανέναν. Το μεν παιδί θα μάθει να αντιδρά μόνο με αυτό τον τρόπο και θα επέλθει πολύ σύντομα κορεσμός και ο γονέας εκ των πραγμάτων δε μπορεί κάθε φορά να αγοράζει παιχνίδια. Επίσης είναι καλό το παιδί να μη συνδέσει την επιθυμητή συμπεριφορά με το φαγητό για ευνόητους λόγους.

Μαθαίνουμε να επιβραβεύουμε λεκτικά το παιδί αμέσως και κάθε φορά που εκδηλώνει την επιθυμητή συμπεριφορά π.χ. εαν τελειώσει τα μαθήματά του ,ή διστάσει να χτυπήσει ένα άλλο παιδί έστω και για ένα δύο δευτερόλεπτα και μας κοιτάξει, είναι καλό να πούμε «μπράβο σου που τελείωσες τα μαθήματά σου!»,ή «μπράβο που το σκέφτηκες και πρόσεξες την/τον …» και μη λεκτικά με ένα άγγιγμα και ένα χαμόγελο. Η αφιέρωση επίσης προσωπικού χρόνου με το παιδί να παίξετε με ότι τον κάνει να αισθάνεται χαρούμενο, είναι ακόμη μια ενίσχυση.

Μπορούμε να κάνουμε μια λίστα με τις αγαπημένες δραστηριότητες του παιδιού (π.χ. Λούνα πάρκ, ζωολογικός Κήπος, ποδόσφαιρο) ή αγαπημένα αντικείμενα (π.χ. βιβλία ή μπαλίτσες) και συμφωνούμε μαζί του ότι θα πραγματοποιηθούν όταν θα μαζέψει π.χ. 3 αυτοκόλλητα ή εάν για μέρες δεν έχει παρουσιάσει καμία από τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές. Δε χαρίζουμε ποτέ σε καμιά περίπτωση κάποιο αυτοκόλλητο γιατί άμεσα το πρόγραμμα αυτό χάνει την αξία του και τα παιδιά μαθαίνουν να χειραγωγούν και να προσπαθούν να μας πείσουν να τους δώσουμε το αυτοκόλλητο, αντί να το κερδίσουν με την συμφωνημένη συμπεριφορά τους. Αυτή η διαδικασία αφορά κυρίως πιο δύσκολες και παγιωμένες συμπεριφορές.

Είναι σημαντικό να μη χαρακτηρίζουμε το παιδί από την πράξη την οποία έκανε αλλά να εστιάζουμε κυρίως σε αυτό που έκανε, όπως π.χ "είναι άσχημο να κτυπάς τα άλλα παιδιά" αντί για το "είσαι πολύ κακό παιδί".

Προσπαθούμε να εστιαστούμε στα πράγματα που το παιδί κάνει καλά, π.χ. αν έχει μάθει 8 λέξεις και κάνει 3 λάθη στην ορθογραφία είναι σημαντικό να του πούμε «βλέπω έγραψες σωστά 5 λέξεις» αντί για «έκανες 3 λάθη». Το παιδί χρειάζεται σταθερότητα, αγάπη και χρόνο να ασχοληθείς μαζί του. Εάν δεν το επιβραβεύουμε όσο και όποτε μπορούμε και δε το ενθαρρύνουμε όταν δυσκολεύεται, ενώ αντιθέτως το μαλώνουμε και το τιμωρούμε συνέχεια, δε θα του προσφέρουμε τη δυνατότητα να πιστέψει στον εαυτό του και στις δυνάμεις του και εντέλλει να αποκτήσει μια ισορροπημένη προσωπικότητα ως ενήλικας.

Online συνεδρία

Ο ειδικός είναι διπλα σας για να απαντήσει άμεσα στα ερωτήματα σας και να σας καθοδηγήσει σχετικά με τις ανάγκες σας
Για να προγραμματίσετε την επιθυμητή διαδικτυακή συνάντηση με τους ειδικούς του Perfectparent, μπορείτε να κάνετε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο

«Ο ιστότοπος αυτός χρησιμοποιεί cookies. Εάν πατήσετε "Συμφωνώ" ή συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τον ιστότοπο, θα θεωρήσουμε πως είστε σύμφωνοι με τη χρήση των cookies και την Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR)». Περισσότερα. Συμφωνώ